Asiakas- ja yleisöpalvelut
Infopiste ja asiakaspalvelu
VIP-oppaat (Ikäraja 18 vuotta, vain Stadion Sprint 22.3.)
Asiakas- ja yleisöpalvelutehtävät vaihtelevat hiukan päivittäin tapahtumapäivän ohjelman mukaan. Kilpailupäivinä opastetaan katsojia, yleisöhiihtopäivinä hiihtäjiä ja yhteistyökumppaneiden päivinä avustetaan kumppaneita yritysten omissa hiihtopäivissä. Vapaaehtoiselta edellytetään hyvää asiakaspalveluasennetta, teknisiä perusvalmiuksia (tietokoneen käyttötaito), ongelmanratkaisukykyä ja järjestelmällistä työskentelyotetta.
Viestintä
Viestinnän tehtävänä on herättää ja ylläpitää kiinnostusta tapahtumasta tuottamalla teksti-, kuva- ja videosisältöjä eri viestintäkanaviin sekä olemalla läsnä ja palvelemalla asiakkaita sosiaalisen median kanavissa. Viestintätiimissä toimivilta vapaaehtoisilta toivotaan aiempaa kokemusta tai koulutusta sisällöntuotannosta (teksti, kuva tai video) sekä urheilun tuntemusta.
Viestinnän vapaaehtoisina pärjäävät rohkeat, omatoimiset, aikatauluissa kiinni pysyvät ja nopeasta työtahdista nauttivat tiimipelaajat. Viestinnän vapaaehtoisia haetaan erityisesti Stadion Sprintiin 22.3.