Kumppanikynä

Santander: Liikkumattomuuden ja ilmaston haasteita ratkaistaan yhdessä

Santanderin mielestä yrityksen on tehtävä asioita, joilla saadaan aikaan hyviä vaikutuksia, eikä ainoastaan sellaisia, joilla vältetään huonoja vaikutuksia

Santander haastoi näyttelijä Mikko Parikan Sami Jauhojärven hiihtokouluun!

-On selvää, että muutoksia ei tehdä yksin. Tavoitteista tehdään totta yhdessä toisten kanssa. Kunnianhimoisiin tavoitteisiin päästään parhaiten ihmisten ja yritysten välisellä yhteistyöllä, toteaa Santanderin toimitusjohtaja Peter Sjöberg.

Helsinki Ski Weeks on tapahtuma, jossa yhdistyvät kaksi päivänpolttavaa asiaa: liikkumisen tärkeys ja ilmastonmuutoksen hillitseminen. Santander haluaa mahdollistaa hiihtämisen kaikille – niin lapsille, nuorille, perheille kuin senioreillekin – ympäristöä kunnioittaen.

– Me haluamme ennen kaikkea tehdä merkityksellisiä tekoja kumppanuuksien avulla. Helsinki Ski Weeks on täysin poikkeuksellinen tapa luoda liikunnan iloa ilmastoa suojellen. Vaikuttavia tuloksia saavutetaan vain sisällyttämällä vastuullinen ajattelutapa kaikkeen päivittäiseen tekemiseen, Peter Sjöberg painottaa.

Vastuullisesti toimiva yritys tekee enemmän kuin mitä on laissa määritelty

Santander ajattelee, että syvin vaikutus tehdään suunnittelemalla kokemuksia, jotka tuottavat aitoa hyötyä kaikille osapuolille – Helsinki Ski Weeksin tapauksessa ensin ihmisille ja ilmastolle sitten kumppaneille. 

-Tämä on ainutlaatuinen kokemus. Helsinki Ski Weeksin myötä jotkut pääsevät kokeilemaan ehkä ensimmäistä kertaa tätä upeaa lajia. Samalla tehdään myös hyviä tekoja, oikeita asioita sen eteen, että talvet olisivat mahdollisia myös täällä etelässä jatkossakin, Peter Sjöberg sanoo. 

Hiihtoliiton ja Helsinki Ski Weeksin muiden kumppaneiden kanssa Santander pyrkii siihen, että tapahtuman ilmastokuormitus olisi mahdollisimman pieni. Santander varmistaa asian vielä niin, että tapahtuman päästöt kompensoidaan ja näin varmistetaan, että se on hiilineutraali.

-Ilmastokumppanuus Helsinki Ski Weeksin kanssa pitää sisällään paljon näkymätöntä arvoa, jota ei välttämättä aina pystytä mittaamaan. Arvoa, joka syntyy vain ihmisten sitoutumisella. Vaikka kaupallisesti vastuullisen kumppanuuden arvoa itsessään on vaikea osoittaa, on sen vaikutukset sekä näkyvyys antaneet molemmille positiivista palautetta ja uusia mahdollisuuksia, summaa Peter Sjöberg lopuksi.

Tykkäsitkö?

Share on facebook
Jaa Facebookissa
Share on twitter
Jaa Twitterissä
Share on linkedin
Jaa LinkedInissä