Santander mahdollistaa Suomen suurimman hiihtotapahtuman toteutuksen hiilineutraalisti

Suomen Hiihtoliitto on julkistanut, että Helsinki Ski Weeks toteutetaan hiilineutraalisti. Tapahtuman hiilineutraalius saavutetaan välttämällä haitallisimpia ja turhia päästöjä, kutistamalla jäljelle jäävät päästöt niin pieniksi kuin mahdollista ja kompensoimalla ne päästöt, joita ei voida välttää tai vähentää.

Kuukauden mittaiseen tapahtumaan 29.1.-27.2.2022 on tulossa arviolta 200 000 osallistujaa. Tiettävästi Suomessa ei ole koskaan aiemmin järjestetty tämän kokoluokan tapahtumaa hiilineutraalina. Hiilineutraaliuden mahdollistaa Helsinki Ski Weeksin pääyhteistyökumppani Santander Consumer Finance Oy, joka on tapahtuman virallinen ilmastokumppani.

-Kestävä kehitys on tärkeä osa strategiaamme. Olemme ylpeitä voidessamme olla mukana tekemässä Helsinki Ski Weeks -tapahtumasta hiilineutraalia, sanoo Peter Sjöberg, Santanderin toimitusjohtaja.

Santander kompensoi Helsinki Ski Weeks -tapahtuman päästöt, joita ei voida välttää tai vähentää. Nämä päästöt muodostuvat liikenteestä, logistiikasta, energiankulutuksesta, jätteistä, materiaalihankinnoista sekä ruoasta ja juomasta. Hiilipäästöjen kompensointi toteutetaan Gold Standard -sertifioiduissa ilmastohankkeissa.

-Suomen Hiihtoliiton tavoite on alusta asti ollut hiilineutraali tapahtuma. Emme olisi pystyneet siihen ilman Santanderin ilmastokumppanuutta, Suomen Hiihtoliiton kaupallinen johtaja Jari-Pekka Jouppi kertoo.

Suomen Hiihtoliiton vastuullisuusohjelmassa korostuu ekologisen ja taloudellisen vastuun lisäksi myös sosiaalinen vastuu. Esimerkiksi kansainvälisten huippujen Stadion Sprint -kisassa on huomioitu tasa-arvoisuus niin hiihtomatkoissa kuin palkintorahoissa, jotka ovat samat nais- ja mieshiihtäjille.

-Lupauksemme ’Maailma sellaisena kuin sinä haluat’ merkitsee enemmän kuin vain mahdollistamista. Tasa-arvoisuuden lisäksi siihen sisältyy vastuu niin ihmisten terveydestä kuin ympäristönkin hyvinvoinnista. Ilmastokumppanuus edistää kansainvälisen Santander-konsernimme tavoitteita. Pyrimme systemaattisesti pienentämään omaa ja asiakkaidemme hiilijalanjälkeä ja inspiroimme kuluttajia vastuullisten valintojen tekemiseen, Peter Sjöberg summaa lopuksi.

Tykkäsitkö?

Share on facebook
Jaa Facebookissa
Share on twitter
Jaa Twitterissä
Share on linkedin
Jaa LinkedInissä

Lue myös

Seuraa

© 2021 Kaikki oikeudet pidätetään | Rekisteriseloste